Aktualności

Wyniki konkursu plastycznego "Pociąg Rail Polska"
2024-11-15

14 listopada 2024 roku o godzinie 14:00 miała miejsce uroczystość wręczenia nagród w konkursie plastycznym „Pociąg Rail Polska”, zorganizowanym przez firmę Rail Polska. Konkurs skierowany był do dzieci i wnuków pracowników naszej firmy, a jego celem było umożliwienie młodym artystom zaprezentowania swoich talentów plastycznych.

Jury miało niełatwe zadanie, wybierając spośród wielu nadesłanych prac te, które najlepiej oddawały temat konkursu. Ostatecznie wyłoniono 13 laureatów, których dzieła spełniły wszystkie wymogi określone w Regulaminie. Prace te znajdą się w kalendarzu Rail Polska na rok 2025 – będzie to wyjątkowe wydanie, które upamiętni talent młodych twórców związanych z naszą społecznością.

Dziękujemy wszystkim, którzy licznie przybyli na uroczystość, by wspólnie celebrować sukces uczestników. Wasza obecność była dla nas ogromnym wsparciem i inspiracją. Mamy nadzieję, że konkurs ten stanie się tradycją, która będzie jednoczyć naszą społeczność i pozwalać na odkrywanie kolejnych talentów.

Raz jeszcze gratulujemy wszystkim laureatom i serdecznie dziękujemy za udział i zapraszamy do obejżenia zdjęć z tego wydarzenia:

Galeria zdjęć



Rail Polska ogłasza konkurs plastyczny pod nazwą „Pociąg Rail Polska”.
2024-09-24

Dzień dobry,

Rail Polska ogłasza konkurs plastyczny pod nazwą „Pociąg Rail Polska”

Konkurs skierowany jest dla dzieci i wnuków pracowników firmy Rail Polska.

Celem konkursu jest umożliwienie Uczestnikom zaprezentowania swoich talentów plastycznych oraz wyłonienie prac, które w ocenie jury najlepiej oddadzą temat konkursu. Wybrane przez jury 12 (dwanaście) prac spełniających wymogi określone w załączonym Regulaminie, spośród dowolnej kategorii Uczestników konkursu zostanie umieszczonych w kalendarzu Rail Polska na rok 2025.

Termin składania prac: do 16 października 2024 r.

Szczegółowe informacje o konkursie można uzyskać pod numerem telefonu, 33 844 90 92 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: aleksandra.grzesik@railpolska.pl

Kierowników poszczególnych działów proszę o poinformowanie podwładnych pracowników. Proszę o wydrukowanie plakatu z załącznika i umieszczenie na tablicach informacyjnych.

Regulamin konkursu

Załączniki

 

 

 



UAKTUALNIONY REGULAMIN DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2024-05-07

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE uaktualniony tekst  „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” obowiązujący od 1 maja 2024 roku.

Aktualizacja ww. Regulaminu ma związek z opublikowaną wcześniej „Zmianą nr 7 obowiązującą od dnia 01.05.2024 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”.



ZMIANA NR 7 DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2024-04-26

Szanowni Państwo!

W związku z wprowadzonymi od 01.05.2024 roku zmianami organizacyjnymi na bocznicy Dwory-Monowice informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE nowe dokumenty:

  • „Zmianę nr 7 obowiązującą od dnia 01.05.2024 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”

 

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu.



PRACUJ Z NAMI W RAIL POLSKA!
2024-03-01

W związku z dynamiczny  rozwojem poszukujemy kandydatki/a na stanowisko Technolog. Dołącz do naszego zespołu i rozwijaj z Rail Polska swoją karierę zawodową.

Technolog: miejsce pracy Włosienica k/Oświęcimia

Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy:

  • opracowywanie technologii realizacji usług kolejowych do zapytań ofertowych w szczególności przewozów kolejowych rzeczy,
  • analiza warunków technicznych planowanych, realizowanych przejazdów (analiza linii kolejowych, warunków technicznych bocznic kolejowych, analiza parametrów technicznych pojazdów kolejowych, analiza pracy drużyn trakcyjnych, manewrowych),
  • współpraca z PKP PLK S.A. oraz przedstawicielami odbiorców, nadawców ładunków w zakresie  przygotowywania optymalnej technologii przejazdu jak i również w trakcie realizacji usług kolejowych,
  • udział w wizjach lokalnych,
  • opracowywanie warunków szczególnych dla przesyłek nadzwyczajnych – uzgadnianie warunków przejazdu przesyłek nadzwyczajnych z Zarządcami Infrastruktury,
  • logistyka nowych tras przewozowych - prowadzenie uzgodnień z Polskimi Liniami Kolejowymi,
  • rozliczanie kosztów transportu realizowanych przewozów kolejowych,
  • kontrola kosztów transportu zrealizowanych przewozów,
  • kontrolowanie kosztów naliczanych przez podwykonawców,
  • współudział w opracowaniach regulaminów, raportów i instrukcji kolejowych,
  • współpraca z Urzędem Transportu Kolejowego,
  • prowadzenie audytów bezpieczeństwa – mile widziane uprawnienia audytora SMS i MMS

 

Wymagania:

  • Wykształcenie minimum średnie, preferowane wyższe, techniczne,
  • Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu technologii przewozów kolejowych,
  • Doświadczenia w pracy związanej z obszarem kolei, infrastruktury transportowej,
  • Prowadzenie audytów bezpieczeństwa – mile widziane,
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Dokładność, sumienność, rzetelność,
  • Prawo jazdy,
  • Znajomość języka angielskiego/niemieckiego,
  • Biegła znajomość narzędzi pakietu Office,

 

Oferujemy:

  • Stabilne zatrudnienie na umowę o pracę,
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego,
  • Praca stacjonarna, w systemie dniówkowym,
  • Szkolenia, udział w konferencjach
  • Pakiet świadczeń socjalnych

 

Osoby zainteresowane prosimy o przesyłanie aplikacji na adres rekrutacja@railpolska.pl

Prosimy o dołączenie do dokumentów rekrutacyjnych poniższej klauzuli zgody, w przypadku uczestnictwa wyłącznie w obecnej rekrutacji, przeprowadzanej przez Spółkę:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych umieszczonych w moich dokumentach aplikacyjnych ponad wymagane Kodeksem pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu tej rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018, poz. 1000) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).
Informujemy, że skontaktujemy się jedynie z wybranymi osobami.



ZMIANA STATUTU SIECI KOLEJOWEJ DWORY-MONOWICE ORAZ ZMIANA NR 6 DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2023-12-27

Szanowni Państwo!

W związku z wprowadzonymi od 28.12.2023 roku zmianami organizacyjnymi na bocznicy Dwory-Monowice informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE nowe dokumenty:

  • „STATUT SIECI KOLEJOWEJ Dwory-Monowice zarządzanej przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • „Zmianę nr 6 obowiązującą od dnia 28.12.2023 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • Ujednolicony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • Zmieniony „Załącznik nr 1 do regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”
  • Zmieniony „Załącznik nr 2 do regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”

 

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu.

 

 



ZMIANA NR 5 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2023 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2022-12-21

Szanowni Państwo!

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE „Zmianę nr 5 obowiązującą od dnia 01.01.2023 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”. Pobierz plik

Zmieniony ujednolicony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce na początku stycznia 2023 roku.



ZMIANA NR 4 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2022 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2021-12-13

ZMIANA NR 4 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2022 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.

2021-12-13
Szanowni Państwo! 

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE "Zmianę nr 4 obowiązującą od dnia 01.01.2022 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”. {Pobierz plik} .

Zmieniony ujednolicony tekst "Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce na początku stycznia 2022 roku.
Pracuj z nami w Rail Polska !
 



PRACUJ Z NAMI W RAIL POLSKA !
2021-01-13

W związku z rozwojem i kontynuacją programu budowy lokomotyw elektrycznych 207E, zatrudnimy pracowników w Zakładzie Taboru Kolejowego na stanowiska:

  • Elektromonter
  • Ślusarz

Miejsce pracy: Włosienica koło Oświęcimia

Obowiązki:

  • praca przy utrzymaniu eksploatowanych lokomotyw (przeglądy instalacji i usuwanie bieżących awarii)
  • prace związane z produkcją nowej lokomotywy (przygotowanie komponentów do montażu, montaż podzespołów elektrycznych)


Oczekiwania:
Ślusarz

  • umiejętność czytania dokumentacji technicznej
  • wykształcenie minimum zawodowe (mile widziane techniczne)
  • umiejętność pracy w zespole

Oczekiwania:
Elektromonter

  • podstawowa wiedza z zakresu elektromechaniki i automatyki
  • umiejętność czytania dokumentacji technicznej i schematów elektrycznych
  • wykształcenie średnie techniczne lub zawodowe
  • mile widziane aktualne uprawnienia SEP do 3 kV
  • otwartość na naukę oraz odpowiedzialność za powierzone zadania


 Oferujemy:

  • niezbędne narzędzia pracy
  • stabilne zatrudnienie na umowę o pracę,
  • atrakcyjne wynagrodzenie (możliwość negocjacji w odniesieniu do posiadanych kwalifikacji)
  • praca w systemie dwuzmianowym
  • finansowanie egzaminów na potrzebne uprawnienia
  • możliwość podnoszenia kwalifikacji

Napisz do nas na adres:  rekrutacja@railpolska.pl lub zadzwoń: tel. 33 842 90 04



LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA 207E – EDGAR
2019-03-15
Szanowni Państwo! 5 marca 2019 roku lokomotywa elektryczna 207E – EDGAR, zmodernizowana w naszym Zakładzie Taboru we Włosienicy, otrzymała zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce. W dniu 14 marca rozpoczęliśmy regularną eksploatację EDGARA, wykonując pierwszy komercyjny przewóz. Podstawowe parametry techniczne lokomotywy 207E - EDGAR: napięcie sieci trakcyjnej: 3kV DC (2000-4000 kV DC) moc lokomotywy na napęd silników trakcyjnych 2,4 MW silniki trakcyjne o mocy 450 kW napięcie maksymalne silników trakcyjnych: 1150 VDC maksymalny prąd na silniku: 1100A W lokomotywie zastosowano przetwarzanie mocy trakcyjnej z zapewnieniem pełnej wymaganej izolacji dla pojazdów na sieci 3kVDC,. która wynosi 12kV - indywidualne przetwornice (przekształtniki) 3000V/1150V osobno dla każdego silnika trakcyjnego. Zwrócono szczególną uwagę na ergonomię i bezpieczeństwo pracy maszynistów. Na solidnej platformie M62 zabudowano pudło o konstrukcji szkieletowej ze wzmocnionymi kabinami o kontrolowanym zgniocie Zapewniono niski poziom drgań oddziałujących na obsługę i doskonałe właściwości akustyczne. Zadbano o komfort cieplny zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach otoczenia. 207E - EDGAR jest dedykowany do przewozów towarowych i posiada charakterystykę trakcyjną odpowiednią do tych potrzeb. Może prowadzić pociągi o masie brutto do 3200 t.


ZMIANA NR 3 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.01.2021 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2020-12-01

Szanowni Państwo!
 

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE „Zmianę nr 3 obowiązującą od dnia 01.01.2021 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”.

Zmieniony ujednolicony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce na początku stycznia 2021 roku



ZMIANA NR 2 OBOWIĄZUJĄCA OD DNIA 01.11.2020 R. DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2020-10-21

Szanowni Państwo!

Informujemy, że opublikowaliśmy w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE „Zmianę nr 2 obowiązującą od dnia 01.11.2020 r. do Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.”.

Zmieniony tekst „Regulaminu dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” ukaże się w ww. zakładce 02.11.2020 r.



RAIL POLSKA SP. Z O.O. LAUREATEM KONKURSU "LIDER INNOWACJI W TRANSPORCIE KOLEJOWYM"
2019-10-17

Szanowni Państwo!

Mamy zaszczyt poinformować, że tegorocznym Laureatem Konkursu „Lider Innowacji w transporcie kolejowym” jest Rail Polska Sp. z o.o.

 

Firma wprowadziła do użytkowania na polskiej sieci kolejowej dwa nowe typy lokomotyw: M62M oraz 207Eo, stosując unikalne rozwiązanie polegające na wykonaniu układu zasilania i sterowania silników niskonapięciowych DC dla lokomotyw spalinowych standardowym napięciem sieci trakcyjnej 3000V.

Pojazd, który otrzymał oznaczenie typu 207E, został zbudowany na bazie najnowocześniejszych, dedykowanych systemów przekształtnikowych i sterowania mikroprocesorowego oraz platformie i zmodernizowanych wózków lokomotywy M62M, z wykorzystaniem niskonapięciowych silników trakcyjnych typu EMD-D77/78.

 

W projekcie zwrócono szczególną uwagę na aspekty eksploatacyjne i bezpieczeństwo obsługi. Cykle utrzymaniowe niższych poziomów zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający ich przeprowadzenie w nisko wyspecjalizowanych i stosunkowo słabo wyposażonych warsztatach oraz przez serwisy mobilne przewoźników.

Tym samym Rail Polska Sp. z o.o. została nominowana przez nas do udziału w międzynarodowym konkursie ERCI INNOVATION AWARDS 2019!

Gratulujemy i życzymy powodzenia na poziomie europejskim!

Mamy również zaszczyt poinformować, że w konkursie ERCI, w prestiżowym składzie międzynarodowego Jury Polskę reprezentuje Prof. nadzw. dr hab. inż. Marek Jabłoński!

Kapituła Konkursu złożona jest z niezależnych ekspertów reprezentujących przemysł, naukę i władze publiczne!



ZMIANA NR 1 DO REGULAMINU DOSTĘPU DO OBIEKTÓW INFRASTRUKTURY USŁUGOWEJ ZARZĄDZANYCH PRZEZ RAIL POLSKA SP. Z.O.O.
2019-05-31

Szanowni Państwo!

Dostosowując „Regulamin dostępu do Obiektów Infrastruktury Usługowej zarządzanych przez Rail Polska Sp. z o.o.” do postanowień Rozporządzenia wykonawczego Komisji UE nr 2017/2177 Rail Polska Sp. z o.o. opublikowała w zakładce JEDNOSTKI ORG./REGION POŁUDNIE zmieniony tekst Regulaminu obowiązujący od 01.06.2019 roku. Zakres zmian został wyszczególniony na ostatniej stronie Regulaminu w wykazie zmian. Pobierz plik



LOKOMOTYWA ELEKTRYCZNA 207E – EDGAR
2019-03-15

Szanowni Państwo!


5 marca 2019 roku lokomotywa elektryczna 207E – EDGAR, zmodernizowana w naszym Zakładzie Taboru we Włosienicy, otrzymała zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na sieci kolejowej w Polsce. W dniu 14 marca rozpoczęliśmy regularną eksploatację EDGARA, wykonując pierwszy komercyjny przewóz.Podstawowe parametry techniczne lokomotywy 207E - EDGAR:

  • napięcie sieci trakcyjnej: 3kV DC (2000-4000 kV DC)
  • moc lokomotywy na napęd silników trakcyjnych 2,4 MW
  • silniki trakcyjne o mocy 450 kW
  • napięcie maksymalne silników trakcyjnych: 1150 VDC
  • maksymalny prąd na silniku: 1100A

W lokomotywie zastosowano przetwarzanie mocy trakcyjnej z zapewnieniem pełnej wymaganej izolacji dla pojazdów na sieci 3kVDC,. która wynosi 12kV - indywidualne przetwornice (przekształtniki) 3000V/1150V osobno dla każdego silnika trakcyjnego. Zwrócono szczególną uwagę na ergonomię i bezpieczeństwo pracy maszynistów.
Na solidnej platformie M62 zabudowano pudło o konstrukcji szkieletowej ze wzmocnionymi kabinami o kontrolowanym zgniocie Zapewniono niski poziom drgań oddziałujących na obsługę i doskonałe właściwości akustyczne. Zadbano o komfort cieplny zarówno w niskich jak i wysokich temperaturach otoczenia. 207E - EDGAR jest dedykowany do przewozów towarowych i posiada charakterystykę trakcyjną odpowiednią do tych potrzeb. Może prowadzić pociągi o masie brutto do 3200 t.